2022 m. žieminių padangų testas - vidutinės klasės automobiliai
Testo organizatorius - AUTO BILD
Testuotas dydis - 215/55 R17
Testavimo objektas - galutinis vidutinės klasės automobilių padangų reitingas po visų testo etapų
Apie testą:
Testo nugalėtojais tapo „Michelin“ (Alpin 6) ir „Pirelli“ (Cinturato Winter 2) padangos – abi stebina subalansuotu ir aukšto lygio veikimu bet kokiomis oro sąlygomis. „Goodyear“, „Dunlop“ ir „Cooper“ padangos taip pat gavo bandymo rezultatą „pavyzdingai“. Testo įvertinimas „geras“ suteikiamas Hankook, Continental, BF Goodrich, Semperit, Kleber, Vredestein, Falken, Nexen ir Maxxis žieminėms padangoms. Titulas „Eco-Meister“ atitenka Kumho (Wintercraft WP52) padangoms – jos ne tik pasiekia didžiausią ridą, bet ir skaičiuojant išlaidas lenkia daugiau nei 1000 kilometrų.
Nuostabu, ką gali šiuolaikinės žieminės padangos. Arctic Falls bandymų poligone Švedijos Norboteno provincijoje žieminės padangos gali prisistatyti iš geriausios pusės ant suspausto sniego. Puikiai pasirodė geriausiomis valdymo savybėmis pasižymėję Uniroyal ir Kleber, sniego kategorijoje jie prilygsta Goodyear ir BF Goodrich padangoms. Šiuolaikinės žieminės padangos taip pat užtikrina pakankamą saugumą ant šlapios kelio dangos. Palyginimas su vasarinėmis padangomis parodo, kad su geromis žieminėmis padangomis yra saugu važiuojant net ir šlapiu keliu. Bet kokiu atveju, kokybiškas žieminių padangų gumos mišinys, visų pirma Blizzak LM005 ir Pirelli Cinturato Winter 2, užtikrina geresnį sukibimą su slidžiu asfaltu važiuojant šlapia danga. Sausuose keliuose kandidatai iš Bridgestone, Kumho ir Continental daugiausiai pliusų taškų renka vairavimu tiesiojoje ir dinamišku valdymu. Kalbant apie valdymą, net ir pigi padanga parodo savo gerąją pusę, tačiau kalbant apie stabdymą, ji atsiduria paskutinėje vietoje. Brangūs aukščiausios klasės gamintojų „Bridgestone“ ir „Michelin“ prekės ženklai gali tai padaryti daug geriau, nes avariniu atveju jie visiškai sustoja visu automobilio ilgiu anksčiau. Matuojant važiavimo triukšmą, įtikina tylūs Nokian ir Nexen rodmenys. Pelningumo patikrinime WP52 iš Kumho ne tik pasiekė didžiausią ridą, bet ir aplenkė sąnaudų skaičiavimą per 1000 kilometrų.
Paskutiniame etape 20 žieminių padangų buvo išbandyta 13 papildomų bandymų:
• Ant sniego: sukibimas, slalomas ir valdymas
• Ant šlapios trasos: akvaplanavimas, akvaplanavimas posūkiuose, žiedinis kelias ir valdymas
• Sausoje trasoje: stabdymas (nuo 100 km/h), valdymo ir pravažiavimo triukšmas
• Kaina: rida, kaina už 1000 km rida, pasipriešinimas riedėjimui
Svarbu: norint išsirinkti tinkamiausias padangas savo automobiliui ir gauti panašiausius rezultatus padangas eksploatuojant, būtina atkreipti dėmesį, ar sutampa testuotų ir Jūsų pasirinktų padangų:
* Modelis. Gamintojai kas kelis metus modelius vis atnaujina. O testai paprastai atliekami dar neprasidėjus sezonui, todėl dalis bandymams parinktų modelių būna senesnės kartos.
* Dydis. To pačio modelio, tačiau net minimaliai skirtingo dydžio padangos gali turėti visiškai kitokius bandymų rezultatus.
* Greičio bei apkrovos indeksas ir homologacijos. Šie parametrai šį tą nusako apie padangos sudėtį, sandarą, protektoriaus ypatybes, todėl smarkiai įtakoja padangų savybes.
* Maršrutai, kelių ir oro sąlygos. Apsvarstykite, ar testavimui parinktos trasos atitinka Jūsų kasdienius kelius.
Nugalėtojai (galutinis vidutinės klasės automobilių padangų reitingas po visų testo etapų):